קיימים היום אינספור מחקרים בנושא גן המשחקים הטבעי. כמובן שרוב המחקרים הם באנגלית. להלן חלק קטן מהמחקרים אותם אני מאד ממליצה לקרוא ולשמוע. זהו כאמור רק חלק קטן מהם.
העלמות הטבע מחיי הילד בתקופה הנוכחית והתופעות הנגרמות לילדים ולחברה בכלל עקב כך. הגדרת מונח חדש (NDD (Nature deficit disorder, ובחינתו ע"י מחקרים וחוקרים שונים.
"Last Child in the woods"
by Richard Louv
קישור לאתר הספר
חשיבות המשחק וההפסקה בבי"ס -סטטיסטיקות על מדוע ההפסקה חשובה לילדים בגיליים השונים:
"Social life in school - Pupils' experience of breaktime and recess from 7 to 16"
by Peter Blatchford
קישור לאתר הספר
הבעיות הנגרמות לילדים כיום בגלל מחסור במשחק:
"The play deficit"
by Peter Grey
קישור לכתבה בנושא הספר
משבר היצירתיות: עיתון ניוזוויק מציג מחקר המציג הדרדרות משמעותית ברמת היצירתיות מאז שנות ה-90 אצל ילדים בגיל 6-12. הסיבות שונות והדרכים להתמודד ולשפר מוצגות במאמר ובעיקר בשינוי שיטת החינוך הקיימת כיום:
"The Creativity Crisis"
by Po Bronson and Ashley Merryman
קישור לכתבה בנושא
מחקר אודות החשיבות של משחק טבעי בחיי הילד, המציע תכנון מחדש של חצר גן הילדים לצורך החזרת החוויה לחיי הילד:
A study of outdoor environments for young children: re-envisioning the child development laboratories at UIUC
by Xucan Zhou
קישור למאמר עצמו
מחקר שנעשה ב-59 בתי ספר בקנדה , שעברו מהפך לבתי ספר ירוקים, ובכך שינו באופן משמעותי את היכולות הפיסיות של תלמידיהם ואת היצירתיות, והחברות בבית הספר. המחקר קורה לתכנון ירוק, מגוון, המאפשר מקום למשחק פתוח ולא מודרך, ונמנע מאזורים אסורים, חוקים ותקנות.
Active by Design: Promoting Physical Activity through School ground Greening
by Janet E. Dayment and ANN C. Bell
קישור למאמר בעצמו
מחקר שנעשה ב-9 בתי ספר וגני משחק ברחבי ברלין, שעברו שינוי מגן משחק רגיל לגן משחק טבעי, ואז נבחנו מדדים שונים כגון: רמת סיכון, בחירה, טבע, וכו'. המחקר מציג שיפור בכל המדדים, ומציע דרכים למימוש:
A case study in outdoor design: Berlin Playgrounds
by Grounds for Learning
קישור למאמרים עצמם
מחקר המציג את גני הילדים באוסטרליה על היתרונות שלהם, וההבנה שבחשיבות של משחק חופשי בטבע. המאמר סוקר את ההשפעה של חברה המקדמת ומחנכת למשחק חופשי על מורים וגננים:
Australian Primary School Playgrounds: Monuments to Misunderstanding
by Marylou Verberne and others
קישור למאמר עצמו
העלמות הטבע מחיי הילד בתקופה הנוכחית והתופעות הנגרמות לילדים ולחברה בכלל עקב כך. הגדרת מונח חדש (NDD (Nature deficit disorder, ובחינתו ע"י מחקרים וחוקרים שונים.
"Last Child in the woods"
by Richard Louv
קישור לאתר הספר
חשיבות המשחק וההפסקה בבי"ס -סטטיסטיקות על מדוע ההפסקה חשובה לילדים בגיליים השונים:
"Social life in school - Pupils' experience of breaktime and recess from 7 to 16"
by Peter Blatchford
קישור לאתר הספר
הבעיות הנגרמות לילדים כיום בגלל מחסור במשחק:
"The play deficit"
by Peter Grey
קישור לכתבה בנושא הספר
משבר היצירתיות: עיתון ניוזוויק מציג מחקר המציג הדרדרות משמעותית ברמת היצירתיות מאז שנות ה-90 אצל ילדים בגיל 6-12. הסיבות שונות והדרכים להתמודד ולשפר מוצגות במאמר ובעיקר בשינוי שיטת החינוך הקיימת כיום:
"The Creativity Crisis"
by Po Bronson and Ashley Merryman
קישור לכתבה בנושא
A study of outdoor environments for young children: re-envisioning the child development laboratories at UIUC
by Xucan Zhou
קישור למאמר עצמו
מחקר שנעשה ב-59 בתי ספר בקנדה , שעברו מהפך לבתי ספר ירוקים, ובכך שינו באופן משמעותי את היכולות הפיסיות של תלמידיהם ואת היצירתיות, והחברות בבית הספר. המחקר קורה לתכנון ירוק, מגוון, המאפשר מקום למשחק פתוח ולא מודרך, ונמנע מאזורים אסורים, חוקים ותקנות.
Active by Design: Promoting Physical Activity through School ground Greening
by Janet E. Dayment and ANN C. Bell
קישור למאמר בעצמו
A case study in outdoor design: Berlin Playgrounds
by Grounds for Learning
קישור למאמרים עצמם
מחקר המציג את גני הילדים באוסטרליה על היתרונות שלהם, וההבנה שבחשיבות של משחק חופשי בטבע. המאמר סוקר את ההשפעה של חברה המקדמת ומחנכת למשחק חופשי על מורים וגננים:
Australian Primary School Playgrounds: Monuments to Misunderstanding
by Marylou Verberne and others
קישור למאמר עצמו
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה