30.11.15

"העץ של טרזן" או כפי שהילדים מכנים אותו - "העץ הנדיב"

מה מספק מתקן משחקים סטנדרטי לילדים? 

טיפוס, זחילה, גלישה, נדנוד, שווי משקל, תלייה...
את כל אלו אנו עשויים למצוא במתקני משחק. אבל לחוד. לא תמצאו מתקן שיש בו את ההההככככל...נכון? ובכן, אנחנו מצאנו! מתקן המשחקים האולטימטיבי לילדים, ושמו - פיקוס בנגלי. 
בשבת האחרונה היה לנו קצת זמן בין פה לשם, והחלטנו לתת קפיצה לגן שמואל ל"עץ שלנו" או כפי שהילדים מכנים אותו "העץ הנדיב". מדובר בעץ עצום מימדים, מסועף לגובה ולרוחב. 
בזמן שהותנו שם, פגשנו אישה מקסימה,מבוגרת, שסיפרה כי היא שתלה את העץ. שנת 1970. העץ נשתל ליד מכבסה, כדי "להסתיר את הערמות המכוערות של הכביסה שהיו נאספות ליד המכבסה". כנראה שהעץ היה מאושר במיקומו, וגדל וגדל וגדל...פיקוס בנגלי הוא פיקוס עם שורשי אוויר. חלק ניכר מהמים שלו הוא מקבל מהאוויר, ומאחר והיה ליד המכבסה, כנראה שהיו לו הרבה אדי מים להנות מהם, והוא הגיע למימדים עצומים. בגן שמואל יש לא מעט עצי פיקוס בנגלי, אבל אין ספק שגולת הכותרת זה הפיקוס שליד המכבסה. 
אז לאחר שהסתובבנו בין כל העצים האחרים, והילדים בדקו על מי מהם הם מסוגלים לטפס, הגענו לאזור הטרקטורים הגדולים, שם הם בדקו איך זה להיות חקלאי ולנווט כלי תחבורה עצום. אין כמו משחקי תפקידים שילדים נכנסים אליהם כשהם עולים על טרקטור...
לבסוף, הגענו אל ה"עץ".
היינו שם בערך שעה וחצי רק על העץ הזה.
הילדים לא הפסיקו לחפש דרכים לרדת ולעלות על העץ הזה. הם השתחלו בין הענפים, טיפסו בעזרת ענפים בולטים כסולם, נעזרו בשורשי האוויר כדי למשוך עצמם מעלה, מצאו לעצמם חדרים, והחליטו איפה חדר שינה, והמיטה של כל אחד, מיד לאחר שרבו איפה הסלון...


לבסוף איתגרו את עצמם בטרזן אמיתי, וירדו עם שרשי האוויר למטה כמו על חבל. הם יצרו לעצמם נדנדה לאחר שקשרו שורשי אוויר, ומוט כבאים כדי לרדת מהקומה העליונה של "הבית" לקומה התחתונה. 
יכולנו להעביר שם עוד לפחות שעה, אבל אילצתי אותם אחרי 5 פעמים של "טוב, זה הפעם האחרונה", לעזוב...
בקיצור- אם יש לכם פיקוס בנגלי ליד הבית, נצלו אותו. אם אין לכם, דאגו כי לפני כל מתקן אחר, ישתלו אותו בגן המשחקים, ואולי לנכדים שלכם כבר יהיה מתקן ראוי לשמו. ואל תשכחו להרחיק אותו מרחק ניכר (כמה מטרים טובים) מכל מדרכה שהיא או מבנה.אחרת הוא ירים אותה, אותו וכל דבר אחר באזור. 






תגובה 1:

  1. איחולי לאתר החדש. נראה מקסים. מושקע והעיקר עושה חשק לקחת את הילדים והנכדים או: לשלוח אותם להנות מ"העץ הנדיב".
    גם תוכניות הפארקים ברעננה עושות רושם ומעניינות בגישה. מקווה שאכן תממשנה התוכניות . מחכה לדיווחים נוספים. חנה אמיר

    השבמחק